De School

De Planeet is een openbare basisschool in Klazienaveen en onderdeel van Openbaar Onderwijs Emmen. Ons onderwijs richt zich op ontdekkend leren. Daarnaast bevorderen wij de betrokkenheid en zelfstandigheid van de leerlingen. De leerkrachten stimuleren de leerlingen aan de hand van het organiseren en inrichten van effectieve lespraktijken en uitdagende lesomgevingen. Hierbij krijgen leerlingen de ruimte en verantwoordelijkheid ten aanzien van hun eigen leerproces.

De school is ruim opgezet en beschikt over een groot omheind speelplein met aangrenzend een speelveld. Tevens grenst onze school aan een uitgebreid winkelcentrum en beschikt de wijk over sportvelden, een sporthal en een overdekt zwembad.